Kuusirannan emäntä haastoi minut vastaamaan seuraaviin kysymyksiin

1. Miten monta blogiviestiä olet kirjoittanut blogiisi?

Olen tehnyt 111 postausta ja tämä on 112.

2. Miksi aloit kirjoittaa omaa blogia nettiin?

Miniäni oli laittanut blogin ja minä innostuin siitä. Olin maalannut ja tehnyt nukkeja ja minulla ei ollut oikein mitään kanavaa tuoda niitä esille. Olin myös hyvin epävarma millaisen vastaanoton nuket saisivat ja sen tähden olin arka tarjoamaan niitä mihinkään näytille. Kesällä olin pitänyt kirjastossa maalauksistani näyttelyn ja sain siitä hyvää palautetta, joten sen innoittamana uskaltauduin laittamaan niitä tänne. Pelkäsin aikalailla millaisen vastaanoton nuket ja maalaukset saisivat, ja siksi ajattelin, että nimimerkin turvin en korkealta putoa jos ne vaikka haukutaan lyttyyn, sitten vain voin lopettaa. Vastaanotto yllätti minut täysin. Tämä on antanut minulle valtavasti itseluottamusta ja nyt kynnys on madaltunut todella paljon pitääkseni näyttelyn jossakin. 

Puutarha oli myös yksi syy aloittaa., samalla tämä on päiväkirja puutarhan tapahtumista ja kirjoittaminenkin on jotenkin mielekkäänpää, kun tietää, että joku lukee sen.  

3. Millä nettisivuilla käyt, kun olet netissä?

Sähköpostin katson ja tietenkin kommentit tästä. Sitten lähden kiertelemään blogeja ja siinä se aika vierähtää, ettei paljon muualle ehdikkään. Sitten on joitakin jossa käyn jonkun asian hoitamassa ja etsin asioita tarpeen mukaan.  

4. Onko sinulla omaa kotisivua netissä? (blogia ei lasketa)

Ei ole.

5. Osaatko puhua muita kieliä kuin äidinkieltäsi? Mitä kieliä?

Minulla on kielien suhteen niin kova pää, että siellä ei pysy, eikä tartu mikään. Englantia olen opiskellut peruskoulun oppimäärän ja sitä kerrannut ja kokoajan olen juonessa mukana sitä opiskelemassa, mutta en voi sanoa, että osaisin puhua. Jos sitä joutuisi käyttämään päivittäin sitä voisi ehkä oppia, mutta kun ei tarvitse. 

6. Mitä ohjelmia seuraat tv:stä?

Minä otan telkkarin helpoimman jälkeen, eli katson Salkkarit aina kun olen kotona, jos en ole kotona,  saa jäädä väliin. Maanantaina katson Sydänjään. Sunnuntai-ilta onkin sitten TV-ilta, "Tanssii tähtien kanssa" on ollut ehdoton, mutta vähän on maku mennyt kun näyttää, että tanssitaito tai taidottomuus ei olekaan tiputus kriteeri. Sitten sunnuntaina heti perään "Kunnianhinta" kakkoselta. Puutarhaohjelmia ja "Tila" katson kun muistan ja olen kotona.  Uutisia katson jos telkkari on auki, tai muistan aukaista. Joskus jos tulee hyvä elokuva sen katson, mutta mitään väkivaltaa tai pyssynpauketta en katso. Myös ulkolaiset sarjat on jääneet unholaan.     

7. Hissi vai portaat?

Meillä kotona ei ole hissiä, mutta ei ole kerroksiakaan paljon, joten kotona portaat. Poikani ja miniä asuvat kuudennessa kerroksessa, silloin hissi. muuten riippuu tilanteesta ja kerroksista. Kolmanteen kerrokseen kävelen, jos ei ole raskasta kantamusta.

8. Onnen ja epäonnen numerosi ovat?

Joskus nuorempana olin taikauskoinen, mutta en kuitenkaan koskaa huomannut numeroiden olevan onnen tai epäonnen numeroita. Nykyään en usko, että numerot tai mikään muukaan itsestä riippumaton toisi onnea tai epäonnea. Sitä vastoin uskon omien toimien vaikuttavan siihen.  

9. Haasta vielä tähän pienimuotoiseen kyselyhaasteeseen kolme bloggaajaa.

Haastan tähän kyselyyn vastaamaan Katjaliinin,      pah44,

Vapulis Mustarastaan laulu